sâmbătă, 29 septembrie 2018

HORIZONTES CHILENOS: JESSICA ATAL
























Sombra

estás ahí callado
en tu lugar callado
ese bosque frío
donde nadie te molesta
tu mito popular
estoy aquí callada
en un lugar callado
mis cuatro paredes
donde nadie (todo) me molesta
todo sin ti
callado
revuelve y destempla
mi razón
está tu árbol callado
triste sin sus pájaros
expansión / sombra de Occidente
el átomo / lo que tengo
lo que no me da tu árbol
mientras nadie te molesta
en tu lugar callado
sin sus pájaros
adversario de los dos
es mi sombra
(toda la memoria)
el abrazo del árbol
mi refugio
cuando tú estás como energía dibujada
en el plano
donde nadie se molesta
todo sin ti se destempla
la lluvia no cae
los pájaros lloran sus árboles
ya nadie habla
de inocencia o redención

(Del libro Cortina de elefantes, 2014)


Umbră

stai acolo liniştit
în locul tău liniştit
acea pădure rece
unde nimic nu te supără
mitul tău popular
stau aici liniştită
într-un loc liniştit
cei patru pereţi ai mei
unde nimic (totul) mă supără
totul fără tine
liniştit
răscoleşte şi dezarticulează
memoria mea
eşti copacul tău liniştit
trist fără păsări
expansiune / umbră a Occidentului
atomul / ceea ce am
ceea ce nu-mi dă copacul tău
în timp ce nimic nu te supără
în locul tău liniştit
lipsit de păsările sale
adversar al celor doi
este umbra mea
(întreaga memorie)
îmbrăţişarea copacului
refugiul meu
când tu eşti ca energia desenată
în planul
unde nimic nu te supără
totul fără tine se dezarticulează
ploaia nu cade
păsările îşi plâng copacii
fiindcă nimic nu vorbeşte
despre inocenţă sau mântuire

(din cartea Cortina elefanţilor, 2014)


Perfil

Jessica Atal Kattan es una poeta, escritora y crítica literaria chilena. Licenciada con un Bachelor of Arts de la University of Utah (1988). Libros publicados: Variaciones en azul profundo (1991), Pérdida (2010), Arquetipos (2013), Cortina de elefantes (2014), Carne blanca (2016), WhatsApp, Amor (2016). Ganadora del Premio Edward Said (2004).   

Profil

Jessica Atal Kattan este o poetă, prozatoare şi critic literar din Chile. Licenţiată a Universităţii din Utah (1988). Cărţi publicate: Variaţii în albastru profund (1991), Pierdere (2010), Arhetipuri (2013), Cortina elefanţilor (2014), Carne albă (2016), WhatsApp, Iubire (2016). Câştigătoare a Premiului Edward Said (2004).    

Traducere de Daniel Dragomirescu

Niciun comentariu: